Maatwerk
Voor complexe hostingvraagstukken biedt Internet Unie vergaande maatwerk hosting-infrastructuur oplossingen vanuit haar beveiligde datacenter te Amsterdam. Hier treft u een aantal mogelijkheden die wij kunnen leveren op basis van maatwerk.

Twin Datacenter Solution

Internet Unie beschikt over meerdere datacenterlocaties waaruit hosting diensten geleverd kunnen worden. Voor bedrijven waar een fall back datacenter oplossing vereist is biedt Internet Unie een High Availability oplossing op basis van twee datacenters. Hierbij wordt all uw data standaard beschikbaar op 2 locaties en kan elk datacenter individueel en volledig onafhankelijk functioneren in geval van een calamiteit.

Custom dedicated Cloud

Virtualisatie van serverparken brengen grote voordelen met zich mee op gebied van resource-planning, effici├źntie en kostenbesparing. Internet Unie heeft als een van de eerste hosting providers van Nederland jarenlange ervaring op gebied van Hosting infrastructuren. Met virtualisatie heeft Internet Unie de laatste jaren voor vele klanten Cloud oplossingen met succes ge├»mplementeerd.

2 voorbeelden van maatwerk Cloud infrastructuur

Desktop-in-the-cloud

Met de Desktop-in-the-cloud oplossing van Internet unie staat uw virtuele desktop met alle nodige applicaties en bijbehorende bestanden in onze veilige cloud binnen ons datacenter te Amsterdam. Bij het verlies van uw laptop, tablet of telefoon blijft uw dataveilig voor oneigenlijk gebruik. Internet Unie beschik over een geavanceerde oplossing op basis van Citrix waarmee u tegen lagere kosten uw werkplek uitbesteed . U hoeft niet te investeren in licenties, server ruimte of onderhoud en u kunt elk moment uitbreiden in capaciteit.

Verbinding maken met uw desktop op kantoor kan vanuit elke plek waar ook ter wereld waar een internet verbinding beschikbaar is en vanaf elke PC, laptop of thin client (bv. Windows, Mac, Linux), elke tablet (bv. iPad, Android) en elke smartphone (bv. iPhone, Android, Blackberry, Windows Mobile) met behulp van de gratis beschikbare Citrix Receiver applicatie. Internet Unie heeft directe glasvezelkoppelingen via de AMS-IX en NL-IX naar vrijwel elke grote provider in Nederland waardoor u zonder vertraging kunt werken vanuit onze cloud in Amsterdam.

Custom Security Services

Internet Unie biedt uitgebreide mogelijkheden op gebied van beheerde beveiliging om beveiligingsincidenten te beperken en gegevensverlies of bedrijfsonderbreking te voorkomen. Hierbij kunt u denken aan Security Audits en controlemechanismen waarmee conformiteitvereisten voor virtuele beveiliging worden gewaarborgt. Middels onze Custom Security Services heeft u toegang tot beveiligingsexperts die uw infrastructuur conform de hoogste veiligheidsnormen kunnen ontwerpen, ondersteunen en monitoren.

Voor meer informatie, specifieke wensen of vragen neemt u dan contact op met ons voor kosteloos advies.