Klimaat neutraal
Internet Unie vind het belangrijk om op een verantwoorde wijze om te gaan met het klimaat. Specifiek in deze branche kunnen wij als leverancier van datacenterdiensten voor veel verbetering zorgen op de korte en lange termijn. Het verbruik van minder stroom is niet alleen op het gebied van milieu van belang, maar biedt ook economische voordelen. Stroom wordt immers steeds duurder. In onze datacenters wordt er steeds meer gebruik gemaakt van milieuvriendelijke faciliteiten, efficiënte servers en andere technologieën.
Innovatieve technologieën
Het koelen van de ruimtes wordt middels laag energieverbruikende compressors gerealiseerd. Deze maken gebruik van Free cooling op de dagen dat de buitentemperatuur onder de 19 graden celsius is. De combinatie van buitenlucht en de compressor zorgt ervoor dat de compressor minder stroom verbruikt.

Alle stroom die Internet Unie verbruikt is 100% groen. Onze stroomleverancier maakt enkel gebruik van energiebronnen zoals zon, wind en waterkracht waardoor er op een ecologisch verantwoorde manier stroom opgewekt wordt.

Internet Unie maakt binnen haar primaire datacenter Switch Datacenters Amsterdam gebruik van het Cold Corridor principe waarmee onze servers op de ideale temperatuur gehouden worden. De precieze inblazing van koude lucht aan de voorkant van de servers zorgt voor veel minder stroomverbruik. Verder zijn er nog een aantal andere zaken waar rekening mee gehouden wordt zoals papierreductie, energiezuinige verlichting en warmtewisselaars voor de kantoorverwarming.

Climate Neutral Group
Voor overig niet klimaat neutraal energieverbruik werkt Internet Unie met de Climate Neutral Group om dit CO2 verbruik te compenseren. Dit gebeurt door middel van het aanplanten van bossen, zonne- en wind energie-projecten, gaswinning uit biomassa en andere soortgelijke projecten die de CO2 uitstoot neutraliseren.

Door gebruik te maken van bovenstaande principes in combinatie met de juiste apparatuur en leveranciers zorgt Internet Unie alvast dat zij voorloper is met maatschappelijk verantwoord ondernemen en zorgt er tevens voor dat haar klanten hier automatisch deel van zijn.