Datacenters
Om maximale beschikbaarheid van uw servers en netwerk onder alle omstandigheden te kunnen garanderen beschikt Internet Unie over meerdere ruimtes in hoogwaardige ‘carrier neutrale’ datacenters in Amsterdam die de continuiteit en kwaliteit van onze diensten onder alle omstandigheden waarborgen.
Hoogwaardige faciliteiten
Elk datacenter is voorzien van de belangrijkste faciliteiten om continuiteit van uw servers te allen tijde te garanderen zoals uitgebreide noodstroomvoorzieningen (N+1), verhoogde computervloeren, professioneel kabelmanagement, brandpreventie-installatie, schaalbare netwerkapparatuur, geavanceerde klimaatbeheersing en andere hoogwaardige voorzieningen. Door gebruik te maken van de meest moderne technieken beschikt Internet Unie over een klimaat neutraal certificaat.

Verder wordt elk datacenter 24 uur per dag d.m.v. videobewaking door beveiligings-medewerkers op locatie bewaakt. Tevens is er 24 uur per dag uitgebreide toegangscontrole voor de serverruimtes zodat niemand ongevraagd bij onze apparatuur kan.

Carrier neutraal
Door gebruik te maken van carrier neutrale datacenters kan Internet Unie kiezen uit meerdere Transit leveranciers zodat wij onze klanten altijd de beste kwaliteit bandbreedte tegen de meest gunstige tarieven kunnen garanderen. Verder kunnen wij hier directe aansluitingen realiseren met andere datacenters of specifieke POP’s.

Internet Unie heeft zelf ook een carrier neutraal beleid waardoor u indien wenselijk zelf direct verbindingen kunt afnemen bij een Transit-carrier binnen ons datacenter in Amsterdam.

Meerdere datacenters
Internet Unie maakt als primaire datacenter gebruik van Switch Datacenters Amsterdam en als fall-back locaties Telecity2 en EUnetworks welke met elkaar verbonden zijn middels een eigen glasvezelring. Binnen deze datacenters beschikken wij over afgeschermde prive datacenter-suites en hebben wij ruimte voor in totaal 320 server-racks. Binnen Switch Datacenters hebben wij nog een additionele optie voor het plaatsen van circa 200 server-racks.

Professioneel beheer
Het Internet Unie team bestaat uit goed opgeleide professionals die er 24x7 voor zorgen dat alle apparatuur en installaties te allen tijde goed gemonitoord en onderhouden worden. Binnen Switch Datacenters Amsterdam beschikken wij over beveiligde kantoorruimte voor onze service engineers die 24x7 op locatie aanwezig zijn zodat zij direct kunnen ingrijpen in geval van een storing of voor het uitvoeren van gepland onderhoud. Dit team kan uw IT omgeving proactief monitoren en ingrijpen in geval van hardware of software problemen.